Friday, March 27, 2009

MIMPI LAGI

Tidur, mimpi.
Bangun, kelip2 mata.
Tidur balik, mimpi lagi.

LOKASI : Tepi pantai yang indah
MASA : Petang la kot

Angin sepoi2 bahasa,ombak melambung2,pohon melambai2.
Pasir pantai yang lembut.
Hampar kain berpetak dan letak bakul sandwich.
Mood berkelah la kira.
Aku dan membina istana pasir.
Ada yang bermain bola sepak pantai (???)
Ada juga mamat hensem sedang surfing.

Tiba2, angin tak lagi bertiup sepoi2.
Ombak juga tak lagi melambung2.
Angin kencang dan ombak dikira menjunam la.
Ganasss.
Ahh..tsunami kot.
Aku tak sempat lari.
Ombak tarik aku ke tengah pantai.
Tidakkk! Aku tak pandai berenang ok.

Tak semena2...aku rasa ada satu tangan capai aku.
Masukkan aku dalam bakul sandwich tadi.
Aku dengar suara berkata,
"Jangan risau,awak selamat.Nanti pergi mandi ok"

Terus terjaga, terpinga2.
APEKAH?
Dihanyutkan ombak jahat.
Diselamatkan oleh tangan yang wajahnya tak kelihatan.
Diletakkan pula dalam bakul sandwich (gila muat pulak)
Disuruh mandi oleh satu suara tak dikenali.

TETT...TETT (bunyi mesej masuk)
"hey,watpe?tido ke...dh mandi belum?
nak ikut kitorang lepak kat pantai tak ptg ni?"

Eark!
Kebetulan apakah ini?
Fuckin' scary!

Terus capai tuala dan mandi.

No comments: