Monday, May 5, 2008

FAKTA TENTANG AKU YANG TAK PERNAH TERCATAT DALAM KAMUS DEWAN

Seperti yang korang tahu, akuseorang perempuan berbintang Leo.
Nama aku Betty Boop…wahahaha…aku tipu…sila jangan percaya! Tak suka kaler pink! Tapi lagi aku tak suka, lagi banyak barang2 aku kaler pink. Aku pun tak faham kenapa. Aku lahir tahun naga dan unsure aku adalah api. Leo, naga dan api… So,adakah konklusinya aku garang? Kamu rasa?

Seorang penchenta yang setia. Tak kira cinta sama material atau individu. Semua benda di sekeliling aku dulu ada sentimental value. Nostalgik bukan? Tak kira sekecil atau sehodoh mana barang tu pun, kalo dah saying aku tetap simpan. Tapi sayang, kebanyakan barang yang aku simpan dah hilang. T_T

Sangat sukakan nombor 1,3,7,11…Semua ni boleh dikatakan my lucky number. 1 sebab aku selalu nak jadi yang pertama. Ya, aku anak sulung dan aku suka duduk di barisan depan2. 3 sebab aku banyak kali dapat tempat ketiga baik dalam kelas waktu sekolah rendah dulu, mahupun dalam contest yang aku join. 7 sebab bulan kelahiran aku. 11 sebab nombor ni nampak comel bergandingan… :p

Aku suka makan dan tidur. Pada aku ini adalah sesuatu yang nikmat.
Lebih nikmat dari bercinta dan berpegangan tangan dengan kekasih hati. Tapi tak diamalkan selalu. Kalau tak aku akan jadi macam ikan buntal tak berduri.

Aku suka melukis dan mewarna.

Aku suka tengok cerita seram dan cerita fantasi. Lagi seronokk tengok sorang2 dan pastikan ada air kosong sebelah aku. Aku tengok cerita seram sebab kalo aku tak tahan bila orang yang tengok sekali dengan aku tu asyik menjerit kuat2 kat tepi telinga aku. Pontianak pun akan malu bile dengar suara dia yang kuat. Aku tengok cerita fantasi sorang2 sebab aku dapat feel lebih seolah2 aku lah watak cerita tu…Ohh, imaginasi menjadi2. Kalo cerita tu ada unsur2 muzikal lagi masyuk.

Aku suka sambal belacan pedas2 sampai berair hidung…pergh! Makan nasik tanpa sambal belacan mcm makan lauk tanpa garam. Agaknya sebab tu Apek Gitu2 cakap “cinta itu boleh diumpamakan macam sambal belacan “.

Rambut aku tak lurus dan pendek paras bahu je. Aku suka ikat rambut dua kat tepi. Macam maskot Wendy’s tu. Kawan aku cakap aku nampak remaja bila buat rambut macam tu. Ohh, lagi satu…akan takkan rebond rambut aku. Sebab bagi aku kerinting (read wavy) itu seni.

Kalau korang nak tahu…aku ni ade masalah latah. Macam mana bleyh dapat pun aku tak taw. Agaknya sebab suka usik adik dan member aku yang latah. Tu yang berjangkit. BALASANNN! Demit. Tapi sebaek tak teruk…masih terkawal. Hihi.

Aku juga ada masalah pelupa. Alzheimer? Nope. Juz lupa sikit2. Paling aku benci bila aku x boleh ingat jalan walaupun dah banyak kali lalu.
Contohnya, dari UiTM nak ke Ipoh. Untung ada kawan, boleh tunjukkan jalan. Kalo aku drive sorang2…aku main redah sesedap hati. Sesat? Ahh, aku x risau. Sebab aku tahu kalau aku sesat pun aku masih kat dalam Malaysia.

Kalau aku terrrlampau bosan, aku akan duduk satu tempat diam2 dan perhatikan orang sekeliling. Lepas beberapa minit, akan ada sorang yang jadi tumpuan aku. Aku perhatikan ape dia buat, dengar dia cakap…sampai dia hilang dari pandangan aku? PSIKO??? Whatever.

No comments: