Thursday, December 6, 2007

Zaman Sekarang ZAMAN REMPIT-CYBER...anda sedar tak?

2.30 am
Aku tengah layan Enchanted
when suddenly aku dengar bunyi bising
Guess what?
Mat rempit! erghhh
merempit kat residential area, waktu masyarakat tengah tidur...
Sangat tak bermoral!


Bila sebut mat rempit,
aku teringat kisah waktu aku belum ada laptop dulu
dan cyber cafe jadi tempat aku mengisi masa terluang
(are u sure?bukan mengisi masa bosan ke?)

LOKASI : cc kat pekan terpencil
MASA : petang suam2 kuku
TARIKH : dua kosong kosong enam
HARI : hari yang indah
SUASANA : cc yang lengang...hanya ada aku dan dua orang budak dalam CC tu.

Tiba2...datang lima orang mamat
Which are aku syak mat rempit dari dressing diorang
Skinny jeans koyak kat lutut dan baju T hitam diorang
Ditambah topi keledar kat tangan masing2
(aku tak faham kenapa CC tu benarkan diorang bawak masuk topi keledar)


MAT REMPIT 1 : Beb,gua nak masuk channel selangor la.
MAT REMPIT 2 : Pe barang lu nak chat? CS(counter strike) lahh!
MAT REMPIT 3 : Tahh...jom la CS. Poker pun layan.

(mat rempit main CS? Poker? mmg la diorang ni)

Suasana bertambah bising. Aku kuatkan volume winamp aku.
Kuat, sekuat2nya...
Sampailah...

MAT REMPIT 1 : cik adik, chatting ek? Ada friendster tak? nak e-mail...
AKU : buat2 tak dengar (tak nak bagi!)
MAT REMPIT 1 : (ketuk meja aku) Pstt...awak, nak e-mail boleh?
AKU : tak boleh (kuatkan balik volume)
MAT REMPIT 1 : ek elehh..e-mail pun nak kedekut ke? boleh la
AKU : shhh...orang nak buat kerja lahh.
MAT REMPIT 1 : kerja apanya kalau dok YM pastu youtube, pastu main Dota?
AKU : terkedu...terus blah (gila menyampah dia ni!)


Siapa kata Mat Rempit tak tahu keletak keletuk keyboard?
Nahhh...ni buktinya - Rempit Cyber

No comments: