Wednesday, June 3, 2009

LAPAR! NAK MAKAN ITIK!

Lambat betullah malam
kenapa malam?
sebab malam itik-itik tido
siang mereka kuek-kuek...
bunyi bising!
aku mahu karaoke nihh


ITIK 1
suka sapu sampah
"eh, kau jangan lalu sini lah!"
habis nanti bersepah habukhabuk ni
ok, ok... aku terbang

ITIK 2
tiada di rumah
pergi menutut ilmu,
caracara mengurat itik betina

ITIK 3
dulu gedik, tapi kini tidak lagi
dia kena fokus PMR
hari2 dia bawa kawankawan angsanya
datang ulangkaji di rumah

ITIK 4
suka datang terjah aku
dengan soalan pelik2
"chimpanzi tahu buat sambal belacan tak?"
"penguin beranak ke bertelur?"
"arnab kita dah beranak lagi"
otak dia lebih besar dari matanya

ITIK 5 & ITIK 6
suka main rebutrebut remote TV
akhirnya aku rentap
TV ini aku yang punya
korang pergi study
selalunya itik 5 suke rembat mekap aku
itik 5, menangis bila kalah
setelah disudu oleh itik 6

ITIK 7
suka menjerit tak tentu pasal
kadang2 tumpang tido bilik aku
mengendeng choki2 aku


ALAMAK!
mak itik dah balik
nanti dia bising aku tak mandi lagi

___________________________
*JALAN KEDEK2 MASUK BILIK*
bye bye

No comments: