Wednesday, September 24, 2008

PET NO PET

Aku rasa aku nak bela menatang.
Bukan menatang jadah la…binatang! A pet ok.
Jadi tempat mengadu, kurangkan stress aku ke..
Mcm bcakap2 ngn beliaw ke… Ini adalah lbeyh bfaedah dr bcakap dgn dinding.
Xdela prangai aku mcm sangap sgt…
Tapi aku takut mnatang tu menyampah nak duduk sebilik dengan aku.
Kot-kot tak sebulu. Lagi2 kalo aku dapat mnatang yg berbulu. Gila kejam.
Lgpun dekat UiTM ni bukan buleh bela mnatang pun. Celah mane nk sorok?

Kucing??? Tidak!Aku anti kucing!
Dendam sampai mati!

Mungkin aku boleh bela kura2 kecik ataw name saintifiknye...err,jap2 nk belek kamus.
Tapi tibe2 aku tringat kes air kura2 dlm bas tu…eww,tak jadi lahh…

Sangat busuk mngenangkan peristiwa sadis itu.

Ade juge yg mencadangkan ikan!

Ya,ikan! Sangat bagus itu idea!
Tapi di Seri Iskandar ni mane maw dapat seekor ikan?
Kalaw "seorang" ikan barangkali mudah…
Hey,itu anak ikan lahh…bahaye,bahaye…tak bolehh

Ok, karena terlalu sukar mendapatkan mnatang…maka aku terfikir…

TING! (bunyi idea datang) Why not saya membela pokok je? Benda hidup juga kan?
Cuma ianya tak boleh bergerak ke sane ke mari je… (Ianya...HAHA!sgt skema la)

Tp pokok aku pernah bela masa di semester 1 dulu…
Bile cuti semester ataw cuti yg panjang yg membuatkn aku harus balik ke rumah,takkan ade org yg sudi menyiramnya!
Masakan aku nk angkut bawak balik rumah kan?
Marah pulak drebar bas tu…
Pokok yg aku bela dulu pun mati begitu saja…
balik dr kampong aku melihat pokok tu terkulai layu… ohhh, satu pembunuhan x sengaja

So,keputusannye aku x akan bela apa2 slagi aku duduk di hostel… baik mnatang mahupun pokok… Ohh,aku kembali bermuka sangap. Sangat hodoh tahu tak?

No comments: