Thursday, August 2, 2007

PASAR BERBUDAYA :: EP 1

*30 JULAI 07*
My heart trembled bile dpt task kat Central Market
Pasar yg berbudaya tu
Yahh..aku suke itu tempat (bace dgn nada penuh kegirangan ok)


Sbnrnye ni adlh untuk case study untuk projek kiosk
Each location ade 2 group,which is each group consist of 5 members
Tp group aku tinggal berempat...Teddy x dpt ikut.Tak sehat katenye
Yeke x sehat? Itu mamat mmg suke mengular! Ku tahu,ku tahu
Tp kalaw beliaw btol2 x sehat...hamfunn

So,kami kami dtinggalkn kat KL Sentral oleh lecturers
While dorg teww berjimba2..sah shopping! Paling x cuci mata (AMARAN : jgn ikut klakuan aku bersangka bukan2 kat lecs)
Tak mengapa..takkk mengapa. Aku redha.
Tapi aku jeles ok.JELES! Hmmph

Masa aku tengah sibuk-sibuk check in tiket tren...
Dan terkejar takut kene tggl member group,skali aku tlupe amik tiket aku kat mesin tu
Dh turun tren baru aku tringat! Mase tu sebok la menggangau
Member aku sume dh glabah
Tp aku ngn slumber bmuke xde prasaan (padahal dlm hati cuak gilak!)
Aku g kat security...yela...xkan nk terjah je...kang kena tgkp la cam PATI
Berikut adalah dialognye:


AKU : err,pakcik..sorry.I forgot my ticket (speaking sket...bg nmpk educated..so,xde la security tu main2kn aku nanti)
SECURITY : awak dtg sorg ke? (muke beliaw ketat sunggoh!)
AKU : dengan kawan2...I left my ticket at KL Sentral (still speaking)
SECURITY : mane kawan2 awak?
AKU : tu... (sambil mnuding jari kat dorg yg tgh risaw)
SECURITY : xpela...awak lalu je ikut sini


SEE? kan aku dh cakap jgn wat muke glabah! Security tu ngan senang hati bagi aku lalu.
Or maybe it was juz my luck coz aku ngan kawan2 dan untungnye dorg ade tiket

Ok..terus ke CM...jln kaki
Fuhh...Gorgon asyek isap rokok je
Sesak napaihh mak

Sampai kat CM jumpe 1 group..Izreen sronok btol jumpe kawan2 gadisnye
Maklumla...aku ni mbosankan,x bnyk ckp kalo aku tgh siyes dan dlm mood mngembara...
Sbb aku lbeyh suke tgok pmandangan dr borak2
Hurm...dorg ajak posing2 sket.
Tang ni aku lemah sket...Aku xsuke muke aku kena snap!
So,aku volunteer jd photoghrapher mmandangkn aku suke snap pitcha walopon aku takdela xpert sgt...
Cube tgok muke buat2 aku bile tpakse bgambar yada-yada
Dah la tgh berpeluh sakan time tuh


Ok...dah masuk dlm aku suke sgt. Coz I saw lot of artistic stuff!
Sbb tu aku ckp aku suke sgt bile dpt tempat ni!
Rase nak beli semua...naseb baek duit xbawak bnyk!
Aku cume beli 1 beg silang..ayie pun ikut same nk beli tu...huh!
Tapi yg lawaknye die boleh nk bayar je...xtawar dulu
Ini kaye ataw x bodoh pandai menawar ni? LOL

So,kami cari la kiosk untuk diterjah
Mula2 kami jumpe Oldtown Cafe..tp kami x masuk sbb xkena ngn konsep task kami
Cume posing kat die punye gmbr beca tu je...
And again aku volunteer jd photoghrapher



tgok muke Gorgon yg slumbernye bpure2 jadi customer kat 1 rest. tu...sungguh poyo


eark!baru aku pasan...mcm pnjg gilak post ni
So aku smbg next episode,ok

buhbye

No comments: