Sunday, April 12, 2009

AYAHKU KAHWIN LAGI

AKU : abah sihat?
ABAH : sihat
AKU : nak cakap ngan nenek...
ABAH : nenek takde
AKU : owh...abah dok umah sorang2 la ni ek?
ABAH : tak la..dengan makcik
AKU : makcik sape? Bedah? Jue? Mak Usu?
ABAH : tak...makcik la
AKU : abah kawin baru ek?
ABAH : a'ah
AKU : hurm...bile?ngan sape?tak cakap pun
ABAH : setahun dah...ngan org Batu Pahat jugak

Kalau dulu mungkin aku akan rasa terkejut.
Tapi sekarang mungkin aku tak rasa apa2.
Atau sedikit terkilan..mungkin?
Tapi bukan terkilan sebab dapat mak tiri
(aku tumpang gembira instead)
Cuma sebab abah tak bagitahu apa2...
Dah setahun beb!

Only after 4 years of sorrowful,
baru aku dapat kekuatan nak contact abah,
but this is the news that I have to heard...
SIGH~~

Susah sangat ke nak bagitahu berita baik camni?
Bukan aku marah pun.
I'm matured enough to accept that such fact.
No wonder I was so eager to call him that night.

Sedar tak sedar aku bercakap kuat gila
sampai Ika dengar.
Bila aku keluar bilik...Ika tanya,
"eh,ko cakap ngan abah ke tadi?
abah kawen baru ek?"

This is the tough part...
How to explain to a little girl like her?
Dia mungkin fikir macam dalam drama TV tu...erghh
So kesimpulannya...diam je dan senyum.

Akhirnya lagu "AYAHKU KAHWIN LAGI"
yang aku selalu nyanyi tu jadi realiti.
Doa?


1 comment:

Anonymous said...

kdg2 aku rasa ko cm tadak perasaan la tiya...hati mati...kalau aku dah lama mengamuk bapak aku kawin tak kasi tahu...
pebende yg akan buat diri ko terkesan ek?parents ko divorce ko rileks je...ko kena lepas subjek idaman ko pun ko rileks...ko putus cinta pun ko rileks...
aku teringin jadik cam ko...cekal