Monday, March 16, 2009

KERETA KODOK SEBAGAI HANTARAN KAHWIN?

Minat aku terhadap model antik
Volkswagen Beetle, makin menjadi2 lahh!

Aisehh.
Model baru aku x minat sangat

Memang la model baru nampak mewah dan superb (kot)
Tapi aku tetap berkenan (setia?) pada yang lama

Masa aku dekat Uni,
ada mamat sorang tu bawak Beetle warna hijau
Memang the colour is exactly warna hijau kumbang
Seolah2 kumbang gergasi yang ada roda
Kat tengah dia ada dua stripes putih
Pastu dekat cermin depan dia ada tulis "BEETLE"
(gunakan akal anda untuk berimaginasi)
pergh! memang aku terliur!

Tiap kali melintas depan aku...
memang mata aku tak berkelip pandang.
Sampaikan member aku cakap,
" sudahlah Tiya, hang toksah dok berangan la
nak naik kereta kodok tu"
Ok, thanx kawan! HAHA



Kereta ni digunakan dalam filem terbitan Walt Disney,
" The Love Bug ", tahun 1997
(sequel kepada filem yang memaparkan Volkswagen Beetle
yang memiliki karakteristik seperti manusia)

Apa yang cool tentang Volkswagen ni adalah :
(cool pada aku lah...korang aku tak tahu lah)

1- usianya 1963 (gunakan kalkulator dan kira sendiri)
2- auto lock (boleh kunci pintu sendiri tanpa kawalan pengguna)
3- hidupkan lampu sendiri
4- bunyikan hon sendiri
5- pop wheelies
6- bergerak sendiri (tak perlu tunggu kamu hidupkan enjin)
7- membelah badannya kepada dua bahagian bila2 perlu
8- warna coklat (aku suka...aku suka)
9- stripes kat tengah,warna bendera England atau Amerika mungkin
(kalau jadi aku punya, aku tambah la warna kuning kat situ)
10- ada sunscreen kot atas tu (aku nampak mcm ada)


fungsi2 hebat kereta ni adalah fiksyen
kalau ada betul2 aku tak tahulah...
jalan raya pasti huru-hara



p/s : tajuk di atas hanyalah angan2 aku
SEKIAN

No comments: